Privacystatement

Wij vragen je persoonlijke gegevens om je te kunnen registreren in onze ledenadministratie. We willen graag weten wie er bij ons komt sporten. Wil je weten hoe zuinig wij met je gegevens om gaan, lees dan deze pagina. Heb je daarna nog vragen? Stel ze bij onze receptie of ledenadministratie.

Onze bedrijfsgegevens

Dit is het privacy beleid van Nautilus Health Club, gevestigd aan de Oude Barneveldseweg 65c, 3862 PS in Nijkerk, KvK-nummer 32098680.

Welke gegevens verzamelen we van jou

We willen veel van je weten om zo goed mogelijk aan je sportwensen te kunnen voldoen. Zoals overal willen we graag je naam, adres, geboortedatum, emailadres en het liefst ook je IBAN. Deze gegevens geef je zelf aan ons door bij je inschrijving. Als je deelneemt aan een regeling voor bedrijfsfitness kan je werkgever deze gegevens aan ons doorgeven en zijn ze eventueel ook bekend bij het bedrijfsfitnessprogramma.

Wat doen we met jouw gegevens

Wij gebruiken je gegevens voor de registratie van je abonnement in ons administratiesysteem en alles wat daarbij hoort, zoals:

Leeftijdscheck

We willen graag dat degene die zich bij ons inschrijft in ieder geval ouder is dan 18 jaar. Ben je dat nog niet? Dan mag een ouder of verzorger het formulier (mede) ondertekenen. Bovendien bieden we verschillende mogelijkheden binnen onze sportschool en willen we graag dat je abonnement ook past bij je leeftijd.

Lengte en gewicht

Op onze fitness-afdeling zijn je lengte, gewicht en vetpercentage genoteerd als je begeleiding krijgt van onze trainers. Hier wordt niets mee gedaan, dit blijft tussen jou en de trainer(s) en heeft als doel dat wij je kunnen helpen je eigen gestelde doelen te bereiken.

Bezoekregistratie

Elke keer als je binnenkomt met je clubpas, wordt je bezoek geregistreerd in ons systeem. Dat is handig voor ons, zo kunnen we zien op welk dagdeel de mensen ons bezoeken. We kunnen hiermee ons aanbod en lesroosters optimaliseren.

Betaling van je contributie

We registreren je IBAN-nummer als je ons machtigt om de contributie te voldoen via een maandelijkse automatische incasso..

Betalingsachterstanden

Soms lukt een incasso niet, of als je zelf je betaling verzorgt, ben je misschien net iets te laat. We sturen je dan eerst een herinnering via email. Heb je geen email bij ons opgegeven? Dan komt je herinnering via de post.

Als er geen betaling volgt op onze herinnering komt er een aanmaning via de post. Mocht je betaling nog steeds uitblijven dan sturen we je gegevens door naar ons incassobureau. Zij zullen je ook via de post, mail en eventueel telefonisch gaan benaderen.

Nieuwsbrieven

Wij sturen niet vaak nieuwsbrieven, alleen als we echt nieuws voor je hebben. We vragen je met ingang van 25 mei 2018 dan ook of je bezwaar hebt tegen nieuwsbrieven. Wil je geen nieuwsbrieven van ons meer ontvangen, meld je dan af via onze ledenadministratie (ledenadministratie@nautilushealthclub.nl).

Fraude

Op fraude zit niemand te wachten, wij ook niet. Daarom gebruiken wij klantgegevens om fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan. Alleen als dat echt moet, geven wij klantgegevens aan de overheid.

Social media

Wij delen jouw gegevens niet op social media. Soms plaatsen we foto’s van activiteiten in onze club, maar dat doen we alleen met toestemming van de personen die op de foto staan, of hun ouders / verzorgers indien van toepassing.

Aan wie geven we gegevens door

We werken met de partijen die genoemd worden in deze alinea. Voor specifieke informatie verwijzen we je dan ook naar de websites van deze partijen.

Jouw persoonlijke – en betalingsgegevens registreren wij Sportivity (www.sportivity.com). Bij je inschrijving vragen we je toestemming hiervoor.

Voor zwemlessen is er een koppeling met de zwemadministratie in Zwemscore (www.nautilus.zwemscore.nl). Beide administraties zijn web-based en je gegevens worden beschermd op de servers van deze partijen.

Betalingen via iDeal of PIN worden verwerkt via Sisow (www.sisow.nl). Zij beschikken dan over je rekeningnummer, en in sommige gevallen je naam en woonplaats.

In het geval van betalingsachterstanden kan het zijn dat we je gegevens doorgeven aan ons incassobureau Van Hoek & Partners (https://vanhoek-partners.nl).

Mocht je een afspraak willen bij een fysiotherapeut dan kan onze receptioniste wat gegevens van je noteren in de agenda van Fysio Holland (https://www.fysioholland.nl). Dit gaat om naam, adres, geboortedatum, telefoonnummer en een korte omschrijving van je klacht. Wij doen dan verder niets meer met deze gegevens.

Tenslotte kan Nautilus je persoonsgegevens overdragen aan derden indien dat wettelijk verplicht is. Voor elke andere verwerking van je persoonsgegevens zullen we je toestemming vragen indien dit vereist is op grond van de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

Hoe lang bewaren we je gegevens

In ieder geval zolang je klant bent bij Nautilus Health Club. Daarna bewaren we je gegevens nog 5 jaar in onze boekhouding.

Uitleg over cookies

Wij promoten gezonde voeding en houden daarom niet van cookies. Deze zijn alleen bij de koffie en op onze website te vinden. De website-cookies zijn helaas noodzakelijk om de website te laten werken, maar we gebruiken deze gegevens verder niet.

Beveiliging van gegevens

Wij zijn voorzichtig met je gegevens. Alleen medewerkers van ons team die dit nodig hebben krijgen deze gegevens onder ogen. Dit zijn de mensen van onze receptie, de ledenadministratie, zweminstructeurs en ons management. Omdat Nautilus Health Club een erkend leerbedrijf is, hebben we regelmatig stagiaires, ook bij de receptie. Deze stagiaires worden door ons opgeleid in hoe ze met je gegevens om moeten gaan.

Recht op inzage, correctie, verwijdering en meenemen

Klopt er iets niet, of wil je je gegevens inkijken of laten verwijderen, neem dan gerust contact op met onze receptie of ledenadministratie. We helpen je graag.

Recht om een klacht in te dienen

Vind je toch dat wij je gegevens onrechtmatig gebruiken? Meld het ons eerst. Mocht je er met ons niet uit kunnen komen of reageren wij niet op je verzoek?  Volgens de Wet Registratie Persoonsgegevens heb je recht om een klacht in te dienen bij een rechter. Wij doen er uiteraard alles aan om hier geen enkele aanleiding voor te geven.

Wijziging Privacy Statement

Nautilus Health Club houdt het recht voor om het privacy beleid te wijzigen. Kijk regelmatig op onze website voor de laatste versie.

Versie mei 2018.