Junior Fitness

Junior fitness1

Voor kinderen in de leeftijdscategorie 10-15 jaar is de keuze voor een sport heel belangrijk.

Op deze leeftijd is het heel erg verleidelijk om thuis achter de computer te duiken, terwijl het nu juist zo belangrijk is om te bewegen. De groeispurt is namelijk op komst, net geweest of je zit er midden in.

Fitness voor kinderen

kids fitness (3)

De groeispurt is het ideale moment om je spieren te prikkelen en de samenwerking tussen verschillende spieren te verbeteren. Dit is een verbetering van je algehele coördinatie en spierconditie. Daarnaast word je sterker, conditioneel beter en zit je beter in je vel. Fitness oefeningen zorgen ook voor een betere lichaamshouding.

Bij kinderen met overgewicht of die verknocht zijn aan hun bank en tv, ontbreken niet altijd de cruciale genen die het gevoel voor sporten stimuleren. Soms is hun lichaam gewoon gewend om niets te doen. Het heeft dan weinig energie om ‘actief’ te zijn. Onze boodschap is: laat het niet zover komen door optijd te gaan sporten.

Fitnessen onder begeleiding

Bij ons kun je onder begeleiding van een instructeur werken aan je eigen doelstelling. Of dit nou sterker worden, conditie verbeteren of afvallen is, er is voldoende uitdaging op de cardio- en krachttoestellen om je resultaat te bereiken. Onze ervaren instructeurs weten precies waar de grens ligt van bijvoorbeeld een krachtoefening, zodat een kind altijd veilig aan het sporten is.

Dus ben je jonger dan 15 jaar, minimaal 1.40m en lijkt het je leuk om een keer te ervaren wat fitness is, kom dan gerust eens binnen voor een proefles!

GRATIS lidmaatschapstest Doe de test!.

GRATIS Proefweek Meld je aan!